יבוא מכונות מסין – 2 מפעלים שונים אבל אותה תמונת מכונה, איך ?

ישנם 2 סוגי יזמים – כאלה שלמדו את הלקח על בשרם בייבוא מכונות מסין לבד וכאלה שעדיין לא. אלה שלמדו את הלקח הם כאלב שייבאו מכונות מסין על דעת עצמם ללא סיוע והדרכה של בעלי מקצוע מומחים בענף זה והתוצאה שרבים מהן השקיעו לאחר מכן כספים רבים בשיפוץ ותיקון ושינוי המכונות שהם ייבאו מסין כאן בארץ, למה ? כי להבדיל מ "תצוגת התכלית" שעורכים לך הסינים במפעל שלהם בסין נתגלו פגמים בייצור השיגרתי שלא נתגלו קודם ורוכש המכונה אף לא היה מודע לפרמטרים של בדיקות אלה, אך במהלך הייצור השיגרתי אצלו במפעל הוא הבין שהוא חייב לתקן זאת ומהר. לדוגמה: אין אפשרות לנקות ולשטוף מספר חלקים הכרחי במכונה אלא אם כן אתה מפרק חצי מכונה, או שבצוע הסט אפ במכונה הלכה למעשה לוקח כחצי יום עם עמודה קשה ומתסכלת עד להצלחה בכיוון חוזר של המכונה.

משיחה עם אחד מהיזמים שייבא מכונה מסין על דעת עצמו מצאתי כי הוא אפילו לא היה מודע ליכולתה האמיתית של המכונה אותה רכש כי פשוט לא ידע איך לבדוק אותה, אילו היה מתייעץ עם בעל מקצוע בתחום הזה היה מגלה כי שינוייים קטנים במכונה היו הופכים את הייצור שלו לאיכותי וקל ואת חייו למאושרים ונטולי דאגות, אך כיום הוא נאלץ להזמין חלקים מאוד יקרים מאירופה בכדי להחליף את החלקים הזולים שסופקו לו עם המכונה על ידי יצרן המכונות הסיני, חלקים שכשלו מהר מאוד לאחר תחילת העבודה במכונה בישראל, היצרן הסיני לא רימה חלילה אך גם לא הסביר יותר מידי, הוא פשוט הציג בפני אותו אדם את המכונה וענה על כל השאלות שלו באריכות ובסבלנות – זאת לא אשמת היצרן הסיני שהלקוח הישראלי לא יודע מה לשאול.

כששאל אותי הלקוח הישראלי "רגע אם הייתי מביא את המכונה דרכך, כמה זה היה עולה לי? " כשהוא שמע את תשובתי "10% מעלות המכונה ידידי…" הוא תפס את פניו ב 2 ידיו ונענע את ראשו בתדהמה, "מה זה כל הסיפור????" הוא שאל, עניתי שכן – זה כל הסיפור ואין בילתו, בתמורה לכך יש לך בעל מקצוע מחוייב לתקינות המכונה והנושא בכל האחריות לכך, יש לך אבא ואמא בישראל, אבא ואמא תותחים בתחום !, כששאלתי אותו מדוע לא התייעץ קודם הוא ענה – "הייתי בטוחו שיקרעו אותי בעלויות…" נו אז עכשיו הוא יודע שלא, אלא שעכשיו הוא באמת הולך להשקיע במכונה הרבה יותר ממה שהתכוון מלכחתחילה כי אין לו ברירה הוא חייב לייצר.

ביבוא מקצועי ישיר בלכ עסקה של יבוא מכונות מסין ומכל מקום אחר בעולם אנו מחוייבים לאחריות מלאה על כל המכונה ואביזריה, יש לנו את הידע איך לבדוק את המכונה, לדעת מה לדרוש מהיצרן הסיני לשנות בה, יש לנו חוזי אספקת חלקים רציפה עם היצרנים הסיניים, לדוגמה: בארץ מוחזק מלאי גדול של חלפים ואם חלילה אזל רכיב (דבר שלא קרה עד היום) אזי היצרן מחוייב בחוזה לשלוח את החלק הדרוש תוך 24 שעות בהטסה לישראל. אין אפשרות להיכשל בעבודה מקצועית שכזו והיא שווה את עמלתה בעשרות מונים יותר.

הכותב הוא איש אחזקת ויבוא מכונות שנים רבות.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *