מכונות אריזה – מה חייבים לדעת לפני שקונים !

מכונות אריזה הן מכונות המייצרות רווח מהיר באופן פנומנלי ומשנות את מצבו של כל מפעל ייצור במהירות יחסית שמוצריו נמכרים בשקיות או אריזות. היעילות של מכונות האריזה הן כל כך גבוהות שהן נחשבות ל "מחזירי ההשקעה" המהירות ביותר בתעשיית המזון  ובתעשיות אחרות כגון הקוסמטיקה, הפארמה וכדו, זאת בגלל 2 סיבות עיקריות: הראשונה – הורדת עלות הייצור – מכונות האריזה מייצרות במהירות רבה יותר ובדייקנות ואחידות גבוהה יותר ובכמויות גדולות במאות אחוזים מעובדים ידנייים,  מה שבדרך כלל מיוצר על ידי 5 עובדים ביום עבודה שלם מכונת האריזה המקצועית תייצר בחצי מיום העבודה בעצמה, ונדרש רק עובד אחד להפעלתה, דהיינו קיבלת כמות מוצרים כפולה ובאיכות גבוהה יותר בהשקעה כספית פחותה כדי חמישית באמצעות מכונת אריזה בהשוואה לייצור ידני !, הסיבה השניה – פשטות והוזלת חומרי ייצור – רוב מכונות האריזה המקוצעיות מייצרות בעצמן את כל "אמצעי" האריזה מחומרי גלם פשוטים וזולים דבר המוזיל עוד יותר את עלות הייצור, לדוגמה: במקום לרכוש שקיות מוכנות מראש שהעובדים ימלאו אותן ידנית בשקילה איטית ארוכה ומייסרת ולאחר מכן גם יסגרו אותן ידנית ולא הכי אחיד ויפה עקב ההבדלים שבין מיומנות ודייקנות האישית של העובדים, מכונת האריזה מייצרת את השקית היקרה מגליל פשוט וממלאה בשקילה / ספירה / נפח באופן עקבי מדוייק ואחיד לכל אורך יום העבודה ואף סוגרת ואוטמת אותן באופן אחיד, דבר שאף מעלה את ערך המוצר בפני לקוח סוף הקו.

אך לבחור את מכונת האריזה הנכונה הדבר אינו פשוט כלל, לכך יש צורך בבעל מקצוע מיומן ומנוסה בכדי שהלה יאפיין את תכונות המכונה הנכונות והמתאימות, לדוגמה:

1. מה טווח השקילה שהמכונת האריזה תהיה מסוגלת לבצע בדייקנות ?

2. מה שיטת השקילה שמבצעת מכונת האריזה? האם יש צורך בשקילה ממש או במדידה נפחית ?

3. מה טווח גודל האריזה / שקית שמייצרת מכונת האריזה? ואיך להכין מקדמי בטחון נכונים למידות העתידיות ?

4. מה סדר הפעולות הנכון שמכונת האריזה צריכה לבצע בהתאמה לחומר שהיא אורזת ? האם קמח ופיצוחים נארזים באותו האופן ?

5. מה מכונת האריזה צריכה לדעת עוד לעשות מלבד מילוי וסגירה ? האם ניתן לנצל את תכונות המכונה ליצירת יתרון במוצר ?

6. האם מכונת האריזה מוגבלת לצורת שקית אחת ? אם לא אז איזה עוד ?

7. מה רמת אבק הסביבתי שמכונת האריזה מייצרת תוך כדי עבודה ?

ועוד…

לדעת לבחור ולאפיין נכון את מכונת האריזה על כל תכונותיה ומערכותיה היא מכרעת בכדי "שהבחירה וההשקעה" תצליח ותניב פרי, אחרת היא עלולה להוות כישלון מחפיר שרק יזיק לעסק במקום לקדם אותו לכיוון של התפתחות והתרחבות. הרבה בעלי מפעלים מנוסים יחסית כשלו בבחירת ואפיון מכונות האריזה של המפעלים שלהם ונאלצו להשקיע לאחר מכן כספים רבים נוספים בכדי לתקן את הטעויות הקודמות וחלקן אף וויתרו על תיקון הטעויות שכן זה דרש כסף רק ולא כדאי ומכונת האריזה עומדת כגלעד בחצר האחורית של המפעל.

אין תחליף לאחריות וניסיון וידע מקצועי של בעל מקצוע המתמחה במכונות אלה וכל נסיון לבצע קיצורי דרך נדון ברובו המכריע לכישלון או לאכזבה מביצועי המפעל לאחר הפעלת המכונה, השקעה כספית במכונת אריזה נכונה למפעל / יצרן היא מההשקעות הכדאיות ביותר בעולם הייצור התעשייתי התעשייתי והריווחי ביותר. מפעל עם מכונות ייצור מרוויח יותר מייצרן ידני. המכונה תחזיר את השקעתה מהר מאוד ובשקט יחסי רב.

 

הכותב הינו איש מכונות וותיק מענפי המזון והפארמה והכימיקלים.

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *