יבוא מכונות – איך תגלו מתחזים?

אם תעיינו און-ליין ברישומי בתי המשפט תחת כותרת הנושא של יבוא מכונות תמצאו שכרגע מנהלים הרבה תיקים בנושא זה, עיקרם הוא אחד משני נושאים – הראשון הוא הנושא בו הרוכש תובע את היבואן בגין פגמים במכונה שנמכרה לו על ידי היבואן והנושא השני הוא סרובו של הרוכש להשלים את התשלום עליו התחייב בעת הזמנת המכונה מהיבואן לרוב מסין.

לרוב תיקים אלה בעניין מחלוקת משפטית יבוא מכונות, טיב הטובין, תקינות הטובין מסתיימים בפשרה, פשרה המכאיבה כמעט תמיד לרוכש הרבה יותר מאשר ליבואן. מדוע ?  התשובה פשוטה – הרוכש שילם עבור יבוא מכונות כאמור לרוב מסין ולא רק שלא קיבל במדיוק את מה שביקש אלא הוא עוד תקוע עם המכונה הפגומה / המוצר הפגום שהיא מייצרת והוא עוד שילם על כך כסף והרבה ואינו יכול לייצר ולהרוויח כפי שציפה ותכנן כאשר הגה את רעיון יבוא המכונות ארצה.

אם נבחן את שלבי תהליך יבוא המכונות ארצה נגיע במהרה למסקנה מתחייבת כי המקור לצרות אלו הוא רוב באשמת הרוכש – על הרוכש חלה החובה לוודא כי האדם היושב מולו בעת הזמנת המכונה הינו אדם מקצועי היודע לברור את המוץ מן התבן, אם נקח לדוגמה את סין שכיום הרבה מהמכונות בעולם מיוצרות על אדמתה, הרי שבכדי לייבא מכונות ממנה בהצלחה צריך להיות אדם מאוד מקצועי בתחום המכונות התעשייתיות, צריך לדעת לבדוק אותן באופן היכול להבטיח איכות ועמידות, ייצור איכותי, תחזוקה נאותה במקום כל יום תקלות ותיקונים ועוד הרבה נושאים חשובים אותן יכול רק לדעת מי שהתמחה בעבודתו על מכונות שנים רבות.

בכדי לוודא כי האדם היושב מולכם אשר ממנו את מזמינים את המכונה שלכם יודע את מלאכת יבוא המכונות על בוריה – עליכם לשאול הרבה שאלות מקצועיות ספציפיות ולשפוט לפי תשובותיו, לאחר מכן קחו את תשובותיו ובידקו אותן, האם הן נכונות או שאלו סתם אמרות חסרות שחר – אתם לא תאמינו לעיתים לתשובות שתשאלו, לדוגמה: מה ההבדל בין PLC ל DCS ? ומה עדיף ?  נסו זאת ותווכחו בעצמכם.

הכותב איש אחזקת ויבוא מכונות שנים רבות.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *